2009-09-11

Illusztrálni - mennyiért?

Örülnék, ha sokan hozzászólnátok a témához. Ezt az esetet nevek nélkül írom: kiadó és illusztrátor levélváltásáról szól. Plusz egyéb kérdések.

Érdekelne hogy ki mennyiért vállalna (vállalt eddig hasonlót!) egy 48 oldalas verseskönyvet végig szines illusztrációkkal (aqurell).

Én ezt az árajánlatot adtam

48 oldal (18x18cm vágott méret)
Borító: 70.000Ft+ÁFA
Illusztrált elôzék: 20.000Ft+ÁFA
Belsô illusztrált oldalak 10.000Ft+ÁFA/oldal (ez kb egy átlagosan illusztrált oldalt jelent)
(Még kb 60.-70.000Ft gondoltam kérni a szkennelésért levilágításért ezt még nem is mondtam nekik eddig)

Nekem ez kb 2-3 hónapos munka.

Ezt a választ kaptam:

Napközben tájékozódtunk egyéb ügyben is, tájékozódtunk a kivitelezéssel kapcsolatban és az árakkal kapcsolatban is.
A mesekönyvek esetében a gyakorlat szerint jóval alacsonyabb a belső oldalak grafikai tervezésének oldalára a te ajánlatodnál.
Az ajánlatunk mindent egybe véve 250.000,-Ft + ÁFA. Az ár mindent tartalmaz a nyomdakész leadásig.


Nem kellene esetleg valami kiadók által eddig valamennyire elfogadot árlistát kiindulási alapnak közre adni? Én nagyon támogatnám.
Tudom hogy minden munka más, de legalább lehetne mihez viszonyítani

Érdekelnének a válaszok, de nem tudom hogyan lehet rámenni a blogra. Vagy esetleg tudsz majd nekem néhány hozzászólást küldeni?

Az is érdekelne hogy hogyan lehetne kedvezôbben adózni kinek mi erre a gyakorlata?
Mert számlával rettenetesen sokat kell adózni, mûködik-e a megbízási szerzôdés vagy valamilyen más forma?
Kinek mi a tapasztalata az eladott példányok utáni jutalékkal vagy a késôbbi kiadások utáni jogdíjjal? Mennyire sikerül ezt belevenni a szerzôdésbe?

1 megjegyzés:

Bogi írta...

Egyszerűen őrület. Magunk alatt vágjuk a fát azzal, ha ennyire a reális árak alatt vállalunk el bármit!!! - Ne értsétek félre, van, hogy "szerelemből" dolgozom, én is, most is van egy ilyen melóm, de legalább a könyv tördeléséhez, szerkesztéséhez hozzá sem érek, csak "rajzolgatok", az meg ugye úgyis csak költséges hobbi számba megy itthon Magyarországon. - Tudom, hogy pénzről senki sem szeret beszélni, de tényleg jó lenne, név nélkül, egy virtuális kalapba bedobni, ki, mit, mennyiért csinál meg. Minimumot, maximumot. Oszt átlagot számolunk, meg szembesülünk a valósággal. :-) Végül írnánk egy listát minderről.
Adózni mindenhogy drága, megbízásos szerződéssel is, számlával is. De én is szívesen venném, ha megosztanátok a tapasztalataitokat: mi jobb, kinek van btje, ki egyéni vállalkozó satöbbi. Én GYESen lévő kismamaként "szellemi szabad" típusú számlát tudok adni, de jövőre valami mást ki kell találni majd nekem is. Lehet, hogy egy pár fős közös "cég" a megoldás...:-)
Bogi