2007-02-25

Bologna Children's Book Fair 2007 bezsűrizett munkák Fiction kategória



Lehet hogy sok embert magamra haragítok, de szerintem a bolognai honlapra felrakott anyagban jócskán találni olyan munkákat, amiről azt gondolom, hogy inkább lelkes, amatőr rajzszakkörösök munkái lehetnének. A régi zánkai nemzetközi gyermekrajzpályázat katalógusaiban különb rajzokat találni, pedig azt kisiskolások rajzolták. Úgy látszik a "gagyi" a "menő". Lényeg, hogy folthatásában rendben legyen, az újdonság erejével hasson, és őszintének tűnjön ez a "stilizált" formavilág. Persze Duchamp óta mindenki művész, minden érték, minden művészet. Szerencsére nemcsak ilyen munkák vannak a válogatásban. Nem nekem kellene véleményt formálnom, hiszen csak egyszer pályáztam. Kiváncsian várom mások véleményét, hozzászólásait.
Sz. K.


2 megjegyzés:

kata írta...

Nem haragítottál magadra :), az a piros alapon két izét ábrázoló kép szerintem egyszerűen gusztustalan. Néha valóban nem lehet érteni a válogatás logikáját. Mindig próbálom megérteni a zsürit, próbálok találni valami szerethetőt a képben, még ha nem is tetszik. Mondjuk ha randa a figura, megbocsátom, ha szép a felület. Ha bugyuta egy arc, akkor próbálom értékelni a különleges technikát. De valóban sokszor előfordul, hogy az ember egyszerűen nem érti, hogy egy-egy munka vajon miért kerülhetett be. Egyébként az általad feltett képek közül nekem a legalsó kifejezetten tetszik: van hangulata és szép a felülete.

Névtelen írta...

Szerintem az idei bolognai zsűri dilettáns, pocsék munkát végzett. A beválogatott munkák kb. 60%-a egyenesen szar! Felháborító, hogy -
állítólag - a világ egyik legjelentősebb gyermekkönyv illusztrációs pályázatának zsűrije a regisztrált, közel 2700 pályamunka közül ilyen sok
csapnivalóan rossz munkát is bezsűrizett. Mintha a szelektálás nem konkrétan meghatározott szakmai szempontok alapján, hanem
véletlenszerűen, lutri módján történt volna. Elküldtem Bolognába a másodéves művészetis középiskolás diákjaim illusztrációit is, közülük 4 tanuló munkáját igen esélyesnek tartottam a bezsűrizésre. Mondanom sem kell, hogy egyet sem válogattak be. A bezsűrizett és a honlapon
megjelenő munkák közül méltathatnám ugyan az általam jónak tartott munkákat de e vélemény megírására a túl sok középszerű és gyatra
illusztráció sarkallott. A tavalyi anyag sokkal erősebb volt.
Csala Sándor